Sunday, January 9, 2011

SHARING IS LOVING -AKU ADALAH AKU




Aku adalah aku …
kuharap engkau menyedarii siapa aku …
kwujudan aku..

aku adalah aku…

aku adalah manusia yang lemah …
aku adalah manusia biasa..
aku adalah manusia yang miskin
aku bukanlah manusia yang sempurna

aku adalah manusia yang lemah …
tapi, aku adalah hamba dari Yang Maha Qowiyy – Maha Kuat

aku adalah manusia biasa
tapi, aku adalah hamba dari Yang Maha Segalanya

aku adalah manusia yang miskin
tapi, aku adalah hamba dari Yang Maha Kaya …

aku adalah manusia yang hanya mampu berusaha dan berdoa
berusaha dan berdoa sebagai hamba dari Yang Maha Pengasih dan Penyayang

aku adalah manusia yang dipenuhi salah dan dosa
tapi, aku adalah hamba dari Yang Maha Mengampuni Kesalahan dan Dosa

aku bukanlah manusia yang sempurna
tapi, aku adalah hamba dari Yang Maha Sempurna …

aku adalah aku apa adanya
bukan seperti dia, mereka, ataupun kamu…
beginilah diri ini apa adanya …
penuh khilaf
penuh dosa
penuh kealpaan

tapi, kerana aku adalah hamba dari Yang Maha Membalas Kebaikan…
maka aku akan berusaha menjadi hamba yang berbuat baik di setiap nafas

tapi, kerana aku adalah hamba dari Yang Maha Mengampuni Dosa
maka aku tak kan bosan untuk selalu kembali kepada-Nya …

tidak peduli …
apa kata orang …
aku adalah aku , bukan mereka …
aku adalah hamba Allah yang Maha Melihat, Mendengar, Membalas segala yang kulakukan
aku adalah seorang anak yang berusaha menjadi kebahagiaan di dunia dan akhirat bagi kedua orangtuaku
aku adalah seorang yang akan terus menjadi pembelajar dan masih terus ingin belajar …

dan aku adalah …

seorang manusia biasa, dengan segala kekurangan yang ada …
tapi dengan sebuah harapan yang Luar biasa …
menjadi kekasih Allah Yang Maha Pengasih di dunia dan akhirat … Amiin.

No comments:

Post a Comment