Monday, October 18, 2010

SHARING IS LOVING-MARI BERAMAL MENYUMBANGKAN SEDIKIT HARTA UNTUK PEMBINAAN PONDOK INI


Sharing is Loving ...Assalamualaikum...Teman2 Yang dirahmati ALLAH..peluang untuk kita yang berkemampuan untuk menyimpan saham Akhirat... untuk kita di sana nanti...

Mari kawan2 kita sama2 sebarkan dan bantu ...tak banyak pun RM30 jer untuk setiap satu kaki persegi untuk pembinaan pondok moden ini..

Cinta in Person dan t
engok tempat ni yang sedang di Bina....dan Cinta Personally juga mengenali Ustaz Yang mengusahakan Pondok ini...

Sumber kewangan Darul Hidayah bergantung sepenuhnya kepada hasil jualan tanah untuk diwakafkan bagi pembangunan Darul Hidayah dan sumbangan orang ramai .

Kadar jualan tanah wakaf adalah sebanyak RM 30.00 bagi setiap kaki persegi.

Hasil jualan wakaf disimpan kedalam akaun khas Wakaf Darul Hidayah dan perbelanjaannya diselia oleh Ahli Lembaga Pemegang Amanah Wakaf Darul Hidayah.

Kepada muslimin dan muslimat yang ingin membuat caruman saham akhirat kepada Darul Hidayah bolehlah membeli tanah untuk diwakafkan di Madrasah Darul Hidayah atau menyumbangkan derma melalui :

AKAUN BANK ISLAM NO : 02-011-02-098510-9 ATAS NAMA : WAKAF DARUL HIDAYAH Atau BERHUBUNG TERUS : Pengerusi Darul Hidayah Ustaz Haji Johari Bin Haji MoradTel : 012 5686025 / 012 9446025 atau boleh berhubung dengan Cinta 019-2282028

Pada Kawan2 yang mengenali cinta...boleh menyumbangkan melalui cinta juga...Cinta akan berikan sijil Wakaf kepada kawan2....Cinta hanya tolong on behalf ustaz ini...Boleh PM cinta atau hubungi cinta ya..

• Rasulullah bersabda :“ Apabila mati anak Adam terputuslah segala amalannya kecuali riga perkara, iaitu sedekah jariah, ilmu yang bermanfaat dan anak yang soleh yang mendoa untuk ibu bapanya “(Hadith Riwayat Muslim)

• Rasulullah bersabda :“ Sesungguhnya Allah telah membeli dari orang beriman akan diri dan harta benda mereka dengan bahawa mereka beroleh syurga dengan sebab mereka berjihad pada jalan Allah “( At-Taubah : ayat 111)

• Rasulullah bersabda :“ Barangsiapa membangunkan masjid kerana Allah , maka Allah akan membangunkan baginya didalam syurga sebuah rumah yang seumpamanya “( Hadith riwayat Muslim, Turmuzy, Ibnu Majah, Khuzaimah, dan Ad Darimy).

Share kan ya kawan2...layari website pondok untuk penerangan lanjut ya..
http://www.kompleksdarulhidayah.com/

Moga ALLAH merahmati kita semua ..amin

No comments:

Post a Comment