Saturday, July 10, 2010

SHARING IS LOVING ...BUAT SAHABAT2 YANG DISAYANGI..


Moga Kasih Sayang antara kita Memberi kebaikan di Dunia dan Akhirat...

Sahabat,Hidup ini umpama sebuah lautan yg kita sendiri pun kekadang tak sedar akan bahaya yang berada di sekeliling kite.Keimanan dan penggantung harapan kepada ALLAH lah yang akan menjadi penyelamat
kita di kala berada di tengah-tengah lautan kehidupan agar kita tidak tenggelam dan lemas.Persiapkanlah bahtera ketaqwaan dan layar kesabaran.

Hati ibarat nahkoda yang mengawal ahla tuju kita.Jika bersih hati maka selamatlah kita,jika kotor hati,maka binasalah kita.

Sahabat,Allah kurniakan "CINTA" dan "RINDU" pada hati kita.Kemana kita bawa CINTA dan RINDU itu??Barangsiapa yang CINTA dan RINDU sesuatupun dari isi dunia untuk mencari bekalan akhirat,maka dunia akan mengejarnya.

Sahabat,ALLAH selalu rindukan kita.Setiap detik ALLAH memanggil nama kita agar selalu mengingatiNYA...Tapi ramai di antara kita yang berpaling dari ALLAH.Maka ALLAH datangkan musibah pada kita bukan kerana benci kepada kita.Tetapi kerana sayang dan rindu pada kita..Agar kita selalu bertaubat dan mengingatiNYA.

Sahabat,Marilah kita sama berdoa,moga ALLAH suburkan cinta kita kepaadNYA..ALLAH suburkan cinta kita kepada RASULULLAH..dan ALLAH suburkan cinta kita kepada Islam..

Sahabat ...Semoga persahabatan kita semua,persahabatan berlandaskan iman dan kerana cinta kepada ALLAH....Sesungguhnya tidak sempurna iman seseorang Islam itu,sehingga dia mengasihi saudaranya sebagaimana dia mengasihi dirinya sendiri..Dua orang sahabat yang bertemu dan berpisah kerana ALLAH,akan mendapat keredhaanNYA..InsyaALLAH..


No comments:

Post a Comment