Sunday, May 2, 2010

SHARING IS LOVING-KAWAN2 HENTIKAN GI CLUBBING YA.

Assalamualaikum...

Kawan2..tunggu dulu ya..Baca ya sebelum keluar ...Salam sayang buat semua kawan2


"Sebentar, nak ke mana tu sahabatku dengan berpakaian cantik dan segak?. Ke CLUBBING?. Subhanallah. Sahabatku!, sebelum anda melangkahkan kaki anda ke sana, dengarlah beberapa kata nasihat dariku."

"Apa yang anda lakukan di sana berjam-jam?. Menari?. Enjoy?. Berkenalan?. Sahabatku. Pergunalah masa mudamu dengan kebaikan, habiskanlah ma
samu dengan membaca Al-Quran, melakukan kebaikan, dan beramal soleh. Sahabatku, tahukah bila nyawa anda melayang?. Mungkin ketika anda sedang memandu ke sana, mungkin ketika anda sedang berenjoy, mungkin juga ketika anda sedang leka meneguk arak. Sahabatku, Bagaimanakah roh anda ketika itu?. Adakah roh anda diterima Allah?. Sahabatku, sesungguhnya kematian itu telah menutup segala pintu taubat. Sahabatku, tinggalkanlah rakan-rakanmu yang tidak Islamik dan tidak mempunyai tujuan hidup sebenar. Kembalilah kedalam bilikmu, duduklah sementara dan fikirkanlah. Mungkin nasyeed ini sesuai untuk menggantikan muzik di CLUBBING. Dengarkanlah dengan penuh penghayatan."


No comments:

Post a Comment